Alu felne

Da li su delimično istrošene gume bezbedne?

Da li su delimično istrošene gume bezbedne?

Zaštitite sebe i svoje najmilije ove zime i klonite se delimično istrošenih guma.

Da li znate tačno koji su deo istrošenih guma?

Niste sigurni? Pa, kao što ime govori, delimično istrošene gume su – efektivno – rabljene gume. Delimično su već istrošene jer ih je neko drugi koristio pre vas. Kao rezultat toga, delimično istrošene gume nemaju ni blizu dubine gazećeg sloja novih guma. Ako vozite po snegu, onda preuzimate veliki rizik sa delimično istrošenim gumama. U ovom članku ćemo vam objasniti koje su opasnosti kupovine polovnih guma koje su pohabane i zašto bi trebalo da pređete na zimske gume za zimske mesece.

Zašto postoje čak i delimično pohabane gume?

Većina vozača menja gume kada se spuste na samo 3 mm dubine gazećeg sloja. Nemci to rade – iako je, kao u Srbiji, minimalna zakonska dubina gazećeg sloja pneumatika 1,6 mm – jer znaju da kada se gazeći sloj spusti na 3 mm, oni se veoma, veoma brzo pokvare.

Dakle – tehnički – delimično istrošene gume su legalne , ali da li su zaista bezbedne? Čitajte dalje da biste otkrili više…

Da li su delimično istrošene gume bezbedne?

Gazeći slojevi su „žlebovi“ koje možete videti na gumi i dizajnirani su da uklone vodu iz onoga što je poznato kao „kontakt” između same gume i puta. Ovo omogućava vozačima da koče, upravljaju i ubrzavaju. Dubina gazećeg sloja je mnogo veća u zimskim gumama jer na putu ima mnogo više vode, leda i snega koje je potrebno zameniti.

Kada kupite potpuno novi set guma, dubina gazećeg sloja je 8 mm, ali se vremenom istroši i kao rezultat toga, gume slabije prijanjaju na put. Kao što možete zamisliti, zimi se prianjanje na putu znatno pogoršava, tako da dok gazeći sloj pneumatika padne na 3 mm, oni su – prema stručnjacima za gume – skoro 80% istrošeni. To je znatno povećan gubitak sposobnosti kočenja. Uzmite u obzir ovo: mnoge pohabane gume se prodaju sa dubinom gazećeg sloja od samo 2 mm…

Smanjena gazeća površina utiče na vašu sposobnost da se uspešno zaustavite na mokrom – na kraju ćete putovati dalje nakon što pritisnete kočnicu ako su vaše gume previše istrošene, u poređenju sa onima ako nisu. Zbog toga većina stručnjaka,  preporučuje da svi promenimo gume kada padnu na 3 mm. 3 mm… Problem je u tome – ako kupite komplet pohabanih guma – ovo je trenutak kada oni počinju svoj novi život sa vama…

Dubina gazećeg sloja guma i poređenje habanja

8 mm gazećeg sloja je 0% istrošeno. Odlično!

7 mm gazećeg sloja je približno 15% istrošeno. Vrlo dobar.

6 mm gazećeg sloja je oko 30% istrošeno. Dobro.

5 mm gazećeg sloja je otprilike 45-50% istrošeno. U redu.

4 mm gazećeg sloja je približno 65% istrošeno. Prihvatljivo.

3 mm gazećeg sloja je skoro 80% istrošeno. Planirajte zamenu.

2mm gazećeg sloja je 95% istrošeno. Alarmantno!

1,6 mm gazećeg sloja je sada na svojoj zakonskoj granici, ali to nije razlog da ga koristite. Zamenite odmah!

Ispod 1,6 mm gazećeg sloja je sada nezakonito i podleže globi od 2.500 funti i 3 boda na vašoj dozvoli. Neodgovorno i opasno.

Razumljivo je zašto se mnogi ljudi odlučuju za kupovinu delimično istrošenih guma, na kraju krajeva, izgledaju kao vredni novac i često rešavaju kratkoročni problem.

Ali – čak i na srednji rok – realnost je da su oni lažna ekonomija. Zašto? Jer kada se guma smanji na 3 mm, stopa habanja se ubrzava. Pre nego što shvatite, oni su manji na 1,6 mm i tada ste u opasnosti da dođete na pogrešnu stranu zakona.

Ako se zimi vozite sa nelegalno iskorišćenim gumama koje su ispod zakonskih zahteva za dubinu gazećeg sloja i izazivaju sudar, to takođe može dovesti do zakonskih kazni. Ovo je još jedna od potencijalnih opasnosti od kupovine ilegalnih guma i može dovesti do toga da sebe i druge učesnike u saobraćaju izložite riziku

Zašto preći na zimske gume?

Sa hladnijim zimskim mesecima koji se nadvijaju nad našim glavama, od vitalnog je značaja da imate zimske gume koje su prikladne za trgovačke standarde i koje mogu da se nose sa težim uslovima. Vozači se pozivaju da pređu na zimske gume kada prosečna temperatura padne ispod 7 stepeni Celzijusa. Ovo nije samo za borbu protiv zaleđenih i snežnih puteva, gde se postiže manja vuča, već i da bi se osigurala bezbednost na putu.

Neke karakteristike koje imaju zimske gume uključuju:

Viši sastav prirodne gume za sprečavanje smrzavanja i otvrdnjavanja gume. Ako je guma tvrda, to može uticati na prianjanje sa putem, što rezultira gubitkom kontrole pri rukovanju.

Lamele ugrađene u gumu deluju kao vodeni put za raspršivanje vode, leda ili snega. Ovo u velikoj meri smanjuje rizik od akvaplaninga koji sam po sebi predstavlja veći rizik u zimskim mesecima.

Dublja dubina gazećeg sloja i šara gume su ugrađeni u gumu kako bi se obezbedila šupljina u koju sneg može da uđe. Ovo ima blagotvorno dejstvo jer umesto da guma dođe u kontakt sa direktnim snegom, sneg se gura u šupljinu koja omogućava gumi da ostvari veći kontakt sa kolovozom.

Prednosti prelaska na zimske sa letnjih guma u ​​odgovarajuće vreme su tu da svi vidimo. Ako su vaše letnje gume istrošene i dubina gazećeg sloja je minimalna, to čini prelazak na zimske gume mnogo važnijim jer se sve greške letnjih guma koje se koriste u zimskim uslovima povećavaju ako letnje gume takođe imaju nedozvoljen gazeći sloj dubina.

Još uvek niste sigurni u vezi sa delimično istrošenim gumama? 

Jednostavna činjenica je da je delimično istrošene gume najbolje izbegavati. Razdoblje. Čak i ako prodavac poštuje pravila i pravilno ih postavlja, same gume nisu bezbedne i sigurno neće dugo trajati – samo će ih trebati ponovo zameniti.